Samsung 98QN100B recenzia, porovnanie – oplatí sa kúpiť

0
493

Spoločnosť Samsung predstavila 98-palcový model televízora. Rozhodol som sa zistiť, čím sa tento model televízora líši. Bohužiaľ, nedokázal som dobre pochopiť jeho vlastnosti a to, prečo zaň spoločnosť Samsung žiada 39 999 USD. Urobím porovnanie a stručnú recenziu nového televízora QN100B.

Cena televízora Samsung QN100B

Prvá vec, ktorá ma zaujala, je cena 40 000 dolárov za 98-palcový televízor s celým modelovým číslom 98QN100B.

Teraz k cene, pozrel som sa na ceny podobných televízorov Samsung a tu sú náklady na iné modely televízorov, náklady na televízory, ktoré som našiel na webovej stránke spoločnosti Samsung.

• 98QN90A – 12999 USD; ide o model 2021.
  • 98QN85B – 12999 USD
  • 98QN90B – 12999 USD
  • 98QN95B – 12999 USD
  • 85QN95B – 2799 USD.

Cena QN100B je teda 408 USD za palec,

98-palcový televízor mladšej série stojí 132 dolárov za palec.

Cena 85-palcového televízora je 33 dolárov za palec.

Prečo je taký veľký rozdiel v cene obrazoviek? Mali by ste vedieť, že 80 % ceny televízora tvorí cena obrazovky; na cene televízora sa podieľa viacero faktorov.

Výrobné náklady – koľko obrazoviek možno vyrobiť v jednom procese odlievania; čím väčšia je obrazovka, tým viac času je potrebné na výrobu mnohých obrazoviek.

Miera zmetkovitosti – percento zmetkov pri výrobe takýchto veľkých panelov, najmä pri zavádzaní nových technológií, môže dosiahnuť pomerne vysoké hodnoty.

Cena displeja závisí od výrobných podmienok a od toho, koľko panelov sa dá vyrobiť v jednom procese; 98″ obrazovka je drahá. Samozrejme, náklady na chybné panely sú tiež zahrnuté do ceny dobrých panelov, ktoré sa posielajú na výrobu televízorov.

Je ťažké povedať, čo spôsobuje takú vysokú cenu za televízor, ale môžem len vyjadriť svoj názor. Myslím si, že televízor je neprimerane drahý a zopakuje sa osud 110″ micro LED televízora Samsung. Pre tých, ktorí nevedia, čo bolo s televízorom micro LED zlé, vám to v krátkosti poviem. Vysoká cena televízora, komplikovaná inštalácia a v dôsledku toho ležia vyrobené televízory na skladoch. Nikto ich nechce kúpiť.

Kto vyrába 98-palcové obrazovky pre televízory Samsung?

Mali by ste vedieť, že od roku 2022 už spoločnosť Samsung nevyrába LED displeje pre televízory. Továreň na výrobu LED obrazoviek bola predaná čínskej spoločnosti TCL; továreň sa nachádza v Číne. Panel LED s veľkosťou 98 palcov teda nie je od spoločnosti Samsung. Televízory s obrazovkami s uhlopriečkou 98 palcov a vyrábajú iné spoločnosti. Pozrime sa, aké sú to spoločnosti.

• LG – nevyrába 98-palcové televízory; najväčšie televízory LED majú 86 palcov. O spoločnosti LG som uvažoval, pretože je priamym konkurentom spoločnosti Samsung.
  • TCL – v ponuke TCL je takýto televízor model 98R754, cena 8 499 USD
  • Huawei – Huawei Smart Screen V98, ale len pre čínsky trh, cena 5000 USD
  • Xiaomi – Xiaomi Redmi MAX 98 za približne 7000 USD

98-palcové televízory vyrába len niekoľko spoločností a predovšetkým čínske spoločnosti. S najväčšou pravdepodobnosťou 98-palcový TV displej vyrába spoločnosť TCL.

Krátka recenzia televízora 98QN100B.

Teraz sa pozrime na to, čím je tento televízor výnimočný, aby ste za 98-palcovú obrazovku dali veľa peňazí.

98QN100B Dizajn.

Je pochopiteľné, že keď Samsung ponúka televízor v tejto cenovej kategórii, staví na kvalitné telo a kovovú povrchovú úpravu. V dnešných televízoroch, najmä takto veľkých, však obrazovka zaberá 99,9 % viditeľnej plochy a pri sledovaní televízora nevidíte rám. Okrem toho jednou z vlastností televízora je, že “mozog” televízora, procesor a porty, sa nachádzajú v samostatnej jednotke One Connect. K displeju sa pripája jedným špeciálnym káblom a One Connect je pripevnený na zadnej strane stojana televízora. Toto riešenie bolo prezentované už skôr, pretože sa zvyčajne používa vo veľkých televízoroch. Cieľom je, aby bol displej čo najtenší, čím sa odstránia porty a uľahčí sa jeho oprava. V prípade poruchy elektroniky je výmena malej jednotky oveľa jednoduchšia ako oprava takého veľkého televízora.

98QN100B Displej

Ako som už povedal, displej tvorí 80-90 % ceny televízora. Čo je na tomto displeji jedinečné? Je vyrobený technológiou kvantových bodov a má farebný rozsah DCI-P3. DCI-P3 je rovnaký ako Adobe RGB a nie je na ňom nič zvláštne. Mini LED podsvietenie by bol pomerne nový vynález, ale mali by ste vedieť, že prvé mini LED obrazovky vyšli pred tromi rokmi.

Niekoľko informácií o podsvietení obrazoviek LED: pôvodne boli pásy LED umiestnené po stranách obrazovky. Za matricou obrazovky sa nachádza špeciálna reflexná vrstva, ktorá rovnomerne rozptyľuje svetlo za pixelmi obrazovky, a lokálne stmievanie sa môže vykonávať len vo veľkých oblastiach. Potom sa vymyslelo umiestniť LED diódy na zadnú stranu obrazovky na celú plochu; LED diódy majú šošovky na rozptýlenie svetla. Mini LED je, keď sa za obrazovkou umiestni veľa malých LED diód; v závislosti od veľkosti obrazovky ich môže byť niekoľko stoviek alebo niekoľko tisíc. Pri tomto usporiadaní podsvietenia môžete lepšie využiť lokálne stmievanie, ktoré zlepšuje čierne svetlo; to už nie je nič nezvyčajné.

Obrazovka má antireflexnú vrstvu, ktorá znižuje odraz okolitého svetla a zvyšuje pohodlie pri sledovaní televízie. Obrazovka podporuje aktuálnu frekvenciu 120 Hz. O farebnej hĺbke Samsung skromne mlčí, uvádza len, že televízor podporuje miliardu odtieňov. Mohlo by však ísť o 10-bitovú alebo 8-bitovú obrazovku + FRC. Niektoré zdroje tvrdia, že panel je 8-bitový plus dithering. Ale či je to tak, som zatiaľ nenašiel potvrdenie.

Videl som tiež zmienku o tom, že televízor má maximálny jas 5000 lúmenov. Mnoho ľudí to opakuje ako niečo mimoriadne, ale špičkový jas je jas bieleho pozadia so 100 % jasom a 100 % kontrastom a 100 % podsvietením. Nemyslím si, že sa pozeráte na bielu obrazovku alebo ju používate ako náhradu osvetlenia v miestnosti. Pre človeka je pohodlné pozerať sa na obrazovku, ktorá má jas 350 – 450 lúmenov. Výrobcovia používajú špičkový jas ako marketing; má veľké čísla, ale v praxi tento špičkový jas nikdy neuvidíte.

Je tu však jedna funkcia, a to použitie technológie OTS Pro na vysielanie zvuku. Reproduktorov v televízii je 14 kusov; viac informácií neskôr.

98QN100B Zvuk

Zvuk televízora nie je zlý; používa zvukový systém 6.4.4 s celkovým výkonom 120 W. Implementované sú technológie Dolby Atmos a OTS Pro. Zvuk nie je na televízor zlý; predpokladá sa, že akustika televízora bude fungovať v spojení s externou sústavou reproduktorov a vytvorí veľmi kvalitný zvuk.

Procesor 98QN100B

Neurónový kvantový procesor 4K, neuroprocesor, no, ako viete, je to len marketing; je moderné používať názov neurónové siete, neuroprocesor. Ale v televízoroch nič také nie je. Počuli ste napríklad o neurónovom procesore v telefóne, ale ja ešte nie. Samozrejme, niektoré programy sa samy trénujú a existujú, samozrejme, procesory vyslovene určené pre takéto programy; tieto procesory majú jedinečnú architektúru a niektoré jadrá sa dajú použiť na porovnávacie operácie, teda na hľadanie najlepšieho výsledku. V televíznom prijímači nič také nemáme a čo môžeme naučiť televízor, ak je jeho úlohou zobrazovať obraz na obrazovke? Televízor má programy, ktoré analyzujú, ako sa zvuk šíri v miestnosti, aby sa dosiahol čo najlepší efekt, ale sú to dosť primitívne programy a, samozrejme, nemajú programy neurónových sietí.

Zhrnutie Televízor Samsung 98QN100B

Televízor je veľmi drahý, ale jeho cena je oprávnená. Nemyslím si však, že o tento model televízora bude veľký záujem. Veď cena je veľmi vysoká, môžete si kúpiť o niečo menší televízor s uhlopriečkou 85 palcov, ale desaťkrát lacnejší. Spoločnosť Samsung však zrejme verí, že tento model má perspektívu; model televízora bude predstavený aj v iných regiónoch; alternatívne čísla modelov sú nasledovné:

• QN98QN100B
  • GQ98QN100B
  • GQ98QN100BT,